СВІТ ОЧИМА СОБАКИ

ШКОЛА ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВЛАСНИКА

деталі навчання:

ПРОФЕСІЙНИЙ КІНОЛОГ

ПСИХОФІЗІОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ

деталі проекту :

ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЗАВОДЧИК

ПСИХОФІЗІОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ

деталі проекту :

ПРОФЕСІЙНИЙ ХЕНДЛІНГ

МАЙСТЕРНІСТЬ СТВОРЮВАТИ ЧЕМПІОНІВ

деталі проекту :

КАНІСТЕРАПІЯ UA

Всеукраїнський проект навчання спеціалістів з каністерапії (УЧАСИКІВ НАБРАНО)

деталі проекту :
Image

БЛОК І

СВІТ ОЧИМА СОБАКИ. ВНУТРІШНЬОВИДОВА КОМУНІКАЦІЯ.

  1. Еволюційні особливості собаки як виду. Формування видових типів комунікації псових, специфіка світосприйняття та обміну інформації.

  2. Основні види комунікації: хемокомунікація, акустична, візуальна і тактильна.

  3. Порівняльна когнітивна етологія. Відмінності в ієрархії комунікації людини та собаки. Особливості роботи мозку в нетипових ситуаціях.

  4. Міжвидова оцінка анатомічних особливостей. Асоціативне мислення.

  5. Мова тіла. Сигнали та демонстрації.

  6. Інформаційно-психологічні зони. Їх значення в тактильному контакті та візуальній демонстрації. Роль в демонстрації намірів та внутрішніх станів.

  7. Психологічні зони тіла.

  8. Підкатегорії інформаційно-психологічних зон собаки:

    • зони агресії.

    • зони намірів та індивідуальних взаємостосунків.

    • зони гри задоволення та розслаблення.

  1. Інформаційні, дистанційні зони навколо особистості: зони критичності, комфорту, інтересу, впливу та дотику.

  2. Базування психологічних зон на різних інстинктах та ситуативна зміна розмірів зон в залежності від психофізичного стану собаки. Збільшення та зменшення в критичних станах.

  3. Пластичність зон. Типові та нетипові реакції на тактильний контакт. Правило першого дотику. Запит на продовження контакту.

  4. Особливості реакції цуценят, підлітків та дорослих собак.

  5. Варіанти розвитку індивідуального профілю психологічних зон собаки в результаті отриманого особистого життєвого досвіду чи цільових тренінгів.

  6. Сигнальна шкала оцінки ситуації

  7. Демонстрація різних психологічних зон. Зміни значень інформації при поєднанні різних зон. Жести на збільшення та зменшення тіла

  8. Повне та часткове обтрушування. Прогин та потягування.

  9. Психофізичне значення позицій тіла: «стояти», «сидіти», «лежати». Видові відмінності людини та собаки в оцінці різних позицій тіла.

  10. Сигнальне значення різних частин тіла. Рух та положення: хвоста, вух, голови, лап та центру ваги.

  11. Видотипові особливості «фіксації цілі».

  12. Звукова комунікація. Основні види звуків в комунікації собак. Тембр та звукові реєстри. Частота звуків. Виття, скавуління/ниття, короткий гавкіт, монотонний гавкіт, гавкіт серіями.

БЛОК ІІ

ПСИХОФІЗІОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ

  1. Формування світогляду характеру та поведінкових реакцій.

  2. Типи нервових систем. Пропорційність процесів збудження та гальмування. Вплив індивідуальної чутливості рецепторів та швидкості реакцій на подразник та видові адаптаційні процеси у формуванні поведінки. Інстинкти та видотиповість.

  3. Епігенетика та внутрішньоутробний розвиток.

  4. Формування та розвиток особистості. Роль середовища та випадку у формуванні світогляду собак. Цільове виховання. Вплив власного життєвого досвіду на формування характеру та поведінкових.

  5. Гени та формування поведінки. Роль мітохондріальних ДНК. На які питання нам дало відповідь клонування?

  6. Моделі видотипових реакцій на подразник, комунікативний запит чи конфлікт. Закріплений життєвий досвід.

  7. Рефлекси та вроджені інстинкти, набуті поведінкові реакції, свідомість.

  8. Ієрархія основних інстинктів та їх вплив на формування поведінкових реакцій.

  9. Інстинкти збереження особистості.

  10. Інстинкти збереження виду.

  11. Основні категорії інстинктів:

    • інстинкти забезпечення фізичного розвитку та життя індивіду;

    • забезпечення психологічного розвитку індивіда

    • захист від небезпеки втрати здоров'я та життя

    • репродукція

  1. Соціальність та соціалізація.

  2. Внутрішньовидова та міжвидова соціальність.

  3. Формування світогляду собаки в розрізі соціальних стосунків з людиною як із:

    • власним видом

    • партнерським видом

    • дружнім видом

    • ”нейтральним” видом

    • потенційно небезпечним видом

  1. "Вікна" формування соціальних прив'язок.

  2. Вікова градація формування різних рівнів соціальності.

  3. Ієрархія адаптивних шляхів. Адаптація та соціалізація. Чому природна видова адаптація - “ворог” цільовій соціалізації.

  4. Базова соціалізація, як формування світогляду. Первинна соціалізація. Вторинна соціалізація.

  5. Закони формування поведінкових моделей. Вибір моделі поведінки через оцінки ситуації трьох векторів (оточуюче середовище, набутий досвід, внутрішній стан).

  6. Навчена безпомічність.

  7. Формування особистості. Вплив свідомості та набутого життєвого досвіду на вроджені інстинкти. Варіанти індивідуального поведінкового профілю сформованої особистості.

  8. Вплив психофізичного стану матері в період вагітності на особливості поведінки цуценят.

  9. Цільове виховання. Роль матері, приклад однолітків, вплив лідера та традиції роду.

  10. Ранній розвиток нервової системи.

  11. Смоктальний рефлекс. Формування сенсорного насичення та розвиток вестибулярного апарату.

  12. Розвиток процесів гальмування та стабілізації. Доцентрова пульсація через тонічне напруження та розслаблення м’язів. Тактильна стимуляція та зняття тривожності.

  13. Психологічний голод. раннє формування харчової агресії.

  14. Проблема гіперемоційності. тривалі тонічні напруження.

  15. Людина проти природи. Видова еволюційна боротьба за їжу та психологічне насичення.

БЛОК ІII

СОЦІАЛЬНИЙ УСТРІЙ РОДУ СОБАКИСІМ’Я ТА ЗГРАЯ

  1. Устрої природних угруповань та види соціальних об’єднань:

    • сім’я

    • аутсайдер

    • парне обладнання

    • молода група

    • зграя

  1. Що таке сім’я та що таке зграя. Природні завдання та цілі кожного виду угрупування.

  2. Демонстрація та ритуалізація в умовах різних об’єднань.

  3. Особливості спілкування в умовах сім’ї та зграї.

  4. Основні ролі та статуси в середині сім'ї:

    • лідери

    • робоча частина сім’ї

    • “няньки”

    • “прикордонники” (перехідний або пограничний статус)

    • молоді собаки

    • цуценята

    • “недоторкані”

  1. Сигнальна та поведінкова спадковість. “Традиції” роду.

  2. Маркери формування різних видів соціальних угруповань:

    • зона керівника

    • територія

    • їжа

    • спільна робота

  1. Відмінності в отриманні та розподілі ресурсів в рамках сім’ї та зграї.

  2. Стосунки між різними соціальними об’єднаннями.

  3. Неповноцінні сім’ї та “мікси”.

  4. Проблеми сімей: жорстокі лідери, велика критична маса слабких членів сім'ї, вплив зовнішніх факторів.

  5. Стерилізовані собаки в умовах різних угрупувань.

БЛОК ІV

ПРОГРАМИ ТЕСТУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ТА ОЦІНКИ СТАНІВ СОБАК

  1. Принципи та методики тестування.

  2. Основні напрямки тестування для оцінки наявного світогляду та прогнозування поведінкових реакцій.

  3. Індивідуальні та групові тестування.

  4. Особливості та відмінності тестування цуценят, молодих та дорослих собак різного віку.

  5. Вплив середовища на результати тестування.

  6. Розділення результатів тестування. Реакція на неочікуваність, “чиста” психологічна реакція та відповідь на навчання.

  7. Тестування, як фундамент під створення індивідуальних програм соціалізації та цільових тренінгів.

  8. Тестування, як спосіб оцінки навчання та цільових тренінгів.

  9. Тестування, як оцінка результату та індивідуальних реакцій на пройдені етапи навчання.

БЛОК V

ТРИВОЖНІСТЬ, СТРЕС, СТРЕСОСТІЙКІСТЬ

  1. Поняття стресу та фізіологія. Еволюційні потреби у виникненні стресових механізмів.

  2. Типи нервової системи. Їх особливості та відповіді на різні рівні стресу.

  3. Дистрес та еустрес. Стан спокою і стабілізації. Кордон граничних станів. Критична зона хронічного стресу та виснаження.

  4. Формування стресу. Негативні та позитивні емоції. Дистрес на позитивних емоціях.

  5. Зона стійкості та стабільності. Зона тривоги. Лінія порогу тривоги. Зона напруження. Лінія хронічних станів. Інтенсивний стрес. Зона виснаження.

  6. Стереограми та практичні оцінки індивідуальних станів.

  7. Найпоширеніші ознаки стресу у собаки:

    • фізіологія

    • демонстрація

    • поведінкові ознаки

  1. Взаємозв'язок стресу та розвитку особистості, навченої безпомічності та незавершеності базових природних процесів.

  2. Як неправильно завершені ігри стають причиною гострих або хронічних стресів.

  3. Градація ресурсів особистості та їх вплив на прояви стресу:

    • психологічні ресурси

    • соціальні ресурси

    • об’єктивні, матеріальні ресурси

    • фізіологічні, енергетичні ресурси

  1. Закономірності впливу максимальних та мінімальних рівнів одного і того ж ресурсу на кінцеві стресові реакції.

  2. Вплив особистих ресурсів на рівень та розвиток стресу:

    • загрозу ресурсам в конкретну мить життя

    • прогнозування втрат ресурсів у майбутньому

    • розмір втрат в минулому при аналогічних стресових ситуаціях

  1. Формування хронічних стресових станів.

  2. Розвиток хронічних стресів в особи з невизначеним рангом в сім’ї.

  3. Вплив на силу стресостійкості від повної відсутності або занадто довгих періодів спокою.

  4. Вплив соціалізації, цільових тренінгів на розширення зон стресостійкості та пограничних стресових станів.

  5. Стратегії виходу зі стресу:

    • інстинктивна реакція (фіксація на проблемі)

    • емоційна реакція (фіксація на емоціях)

    • розумова діяльність (фіксація на оцінці)

  1. Тренінги для заспокоєння та фізіологічної стабілізації.

  2. Як створити індивідуальну програму на розширення зони стресостійкості компенсуючи навантаження ресурсами та життєвими умовами.

  3. Помилки при роботі зі стресовими станами.

БЛОК VI

СТРАХИ ТА ФОБІЇ

  1. Страхи та фобії. Особливості формування кожного виду.
  2. Градація станів страху: від невпевненості до важкої фобії.
  3. Основні типи фобій у собак та робота з ними: зорові, тактильні, звукові.
  4. Швидкість формування та складність відпрацювання. Природне маскування внутрішніх реакцій цуценят до 8-10 місяців.
  5. Власні та скопійовані страхи та фобії. Роль дзеркальних нейронів.
  6. Рання соціалізація як запобігання формуванню важких фобій.
  7. Звукові фобії природні та неприродні звуки страху.
  8. Тактильні фобії: реакція на перетин зовнішніх психологічних зон та\або безпосередній фізичний контакт.
  9. Страх втрати соціального статусу: допустимість, наслідки.
  10. Неофобія - страх, що стимулює вчитися.
  11. Відпрацювання страху та фобії. Робота з нервовою системою. Стабілізація станів. Формування довіри.

БЛОК VII

АГРЕСІЯ

  1. Агресія - як інстинктивна поведінка у відповідь на страх втрати життя, здоров’я чи якогось ресурсу.
  2. Основні шляхи формування агресії:
    • як один із вроджених інструментів виходу із конфлікту;
    • цілеспрямоване навчання (образ ворога)
    • як поведінка закріплена попереднім життєвим досвідом (інструментальна агресія)
  1. Шкала психофізичних реакцій. Сканування подразника сенсорними системами. Фіксація цілі. Демонстрація намірів. Безконтактна агресія. Пряма фізична агресія.
  2. Сигнальна шкала готовності до прямої фізичної агресії.
  3. Мотивована та немотивована агресії.
  4. Адекватна та неадекватна агресія.
  5. Формування інструментальної агресії через ігрові моделі поведінки
  6. Еволюційний відбір та внутрішньовидова навчальна агресія, як спосіб швидкого навчання інших демонструючи знищення слабкого одноплемінника.
  7. Залежність агресії від сили емоцій, гіперактивності та перезбудження.
  8. Три вектори агресії:
    • захист існування особи
    • захист існування сім’ї
    • захист існування виду
  1. Основні види агресії:
    • критична агресія (агресія самозбереження та страху)
    • мисливська агресія (боротьба з їжею)
    • харчова агресія (боротьба за їжу як елемент агресії потреби)
    • агресія потреби (усунення перешкоди до цілі)
    • статева агресія (боротьба за партнера)
    • територіальна (окреслення та збереження території проживання однієї сім’ї)
    • ієрархічна агресія (статусність всередині сім’ї)
    • внутрішньовидова агресія (інші прояви крім статевої та ієрархічної)
    • материнська агресія (захист потомства)
    • міжвидова агресія (агресія на вид-конкурент)
  1. Агресія пряма та переадресована.
  2. Переадресована агресія:
    • сумарна
    • накопичувальна
    • хронічна
  1. Переадресована агресія назовні та всередину, на саму особистість.
  2. Переадресована агресія після гри чи “невдалого” полювання.
  3. Неконтрольована агресія. Нездатність мозку до самостабілізації та швидкого гасіння різких викидів адреналіну та норадреналіну.
  4. Стани афекту.
  5. Демонстрація агресії та ритуальна агресія. Контактна і безконтактна агресія.
  6. Харчова агресія. Видова еволюційна боротьба за їжу. Психологічний голод.
  7. Конфліктне незнання “мови тіла”: коли демонстрація намірів не буде направлена на істоту, яка не вміє “читати” наміри.
  8. Стресові фактори та їх вплив на прояви агресії.
  9. Робота з агресивною поведінкою.
  10. Купірування основних причин як фундамент до зміни агресивної поведінки.
  11. Перехід із замаскованих станів на демонстративні.
  12. Вплив соціалізації на види та прояви агресії.
  13. Помилки в роботі з агресивними станами. Методи, що лише підсилюють агресію або маскують її в переадресовану.
  14. Індивідуальні корекційні програми для запобігання або зупинки агресивної поведінки.

БЛОК VIII

СОЦІАЛЬНА КІНОЛОГІЯ. ЖИТТЯ ІЗ СОБАКОЮ

РОЗДІЛ 1

ГРА ЯК НАВЧАЛЬНА МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНСТИНКТІВ

  1. Виконання генетичних програм через ігрові моделі поведінки в рамках кожного інстинкту. Види ігор.
  2. Психологічні блоки. Інстинктивні рамки поведінки.
  3. Основні ігрові навчальні лінії інстинктів: харчового інстинкту, інстинкту орієнтування, інстинкту самозбереження та репродукції.
  4. Вектори цільової соціалізації у виборі та контролі ігрових та навчальних моделей цуценя.
  5. Формування інструментальної агресії через ігрові моделі поведінки.
  6. Відмінності цільових ігор у вихованні собак під завдання різних видів кінології.
  7. Контроль збудження та заспокоєння в процесі гри. Робота над емоційними станами під час гри та вірне завершення ігор.
  8. Психологічна зрілість. Чому одні собаки люблять бавитися, а інші - ні.
  9. Плюси та мінуси найпоширеніших ігор із собаками:
    • гра в перетягування.
    • гра “спіймай те, що втікає”
    • гри з іграшками, що пищать та видають різні звуки
    • тактильні ігри руками
    • гра в “дожени мене” з дорослими та дітьми
    • гра в переслідування “дожени мене, і забери те що я маю”
    • пошукові ігри
    • гра “принеси та віддай”
    • гра з тарілкою, пулером та м’ячиком, спортивні ігри
    • ігри із собаками
    • трюки та фізичні вправи
    • гра “дістань бажане”
    • гра “знайди мене”
    • слідування за рукою
    • спільна робота на смузі перешкод
    • гра “біжи до мене” між членами родини
  1. Ігри з дітьми: де, коли, як?

РОЗДІЛ 2

ЖИТТЯ В ДОМІ

  1. Перші дні в новому домі
  2. Місце для собаки: потрібно чи ні? В яких життєвих ситуаціях власне місце для вашої собаки необхідне?
  3. Правила безпеки
  4. «один дома» навичка залишатися самостійно вдома спокійно
  5. Як вірно та безконфліктно забрати в собаку їжу, іграшки, небажані предмети?
  6. Де собака повинна спати?
  7. Безпечні та шкідливі іграшки
  8. Чому собака все гризе?
  9. Собака за вікном: «плюси» та «мінуси»
  10. Знайомство цуценя з іншою собакою чи кішкою в новому домі

РОЗДІЛ 3

ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ СТОСУНКІВ ТА ПОВАГИ ДО ВЛАСНИКА, ЯК ДО ЛІДЕРА

  1. Формування довіри до рішень власника. Зона спокою та захисту лідера.
  2. Формування прив'язки до людини, візуального зв’язку та слідкуванням за діями власника.
  3. Співпраця та спільна робота
  4. Формування запиту до господаря в незрозумілих чи конфліктних ситуаціях
  5. Міфи в кінології та вихованні собаки

РОЗДІЛ 4

ПРОГУЛЯНКИ

  1. Що таке моціон цуценяти та чим він відрізняється від вигулу підлітка чи дорослої собаки?
  2. Формування прогулянки малого цуценяти та привчання до гігієни поза стінами дому.
  3. Як вірно розподілити час та місце прогулянки для собаки?
  4. Вибір амуніції для різного віку собаки.
  5. Різні типи нагород для прогулянки.
  6. Що важливіше: фізичні навантаження чи робота для мозку? Як організувати якісну та правильну прогулянку? Які вправи, ігри та тренінги цінні для розвитку та навчання цуценя. Які з них можуть бути шкідливими? Переключення, розслаблення та заспокоєння.
  7. Контакт та спілкування з чужими людьми
  8. Знайомство та спілкування з іншими собаками? Чого уникати ?
  9. Чому важливо вчити собаку саме ігнорувати подразники чи потенційні конфлікти, а не терпіти їх через “фіксуючі” команди?
  10. Зв'язок та комунікація з власником. Навчання собаки уважно слідкувати за власником та його жестами. Коли нагороджувати собаку? Маркування правильної поведінки.
  11. Різновиди команд. Відмінність між формуванням світогляду та виконанням зовнішніх команд. Правильне формування команди «до мене», «чекати», «обійди», «разом».
  12. Собака та громадський транспорт.
  13. Собака на вулиці без власника. «Так» чи «ні»?
  14. Чому собака тягне повідець? Та як навчити собаку взаємо комфортних прогулянок.
  15. Прогулянки в темну пору доби
  16. Що таке «тематичні» прогулянки?
  17. Проблема підбирання на вулиці. Основні причини підбирання. Чотири етапи навчання непідбору з землі. Помилки в навчанні непідбору. Навчання непідбору на звукову команду.
  18. Механічні аверсивні методики в навчанні.
  19. Які ігри з господарем навчають собаку боротись за ресурс

РОЗДІЛ 5

ПОДОРОЖ ІЗ СОБАКОЮ

  1. Коли можна починати подорожувати з цуценям?
  2. Як підготувати собаку до подорожі автомобілем?
  3. Як підготувати собаку до проживання в готелі?
  4. Як підготувати собаку до подорожі літаком?
  5. Подорож без собак: де і з ким залишаємо?

РОЗДІЛ 6

БАЗОВІ КОМАНДИ

  1. Що таке команди. Їх види та цілі.
  2. Відмінність між формуванням світогляду та моделями поведінки і виконанням зовнішніх команд. Головні поведінкові моделі для комфортного співжиття:
  3. Реакція на зупинку господаря. Реакція на не зрозумілу ситуацію. Поведінка при виході з під’їзду чи подвір’я

РОЗДІЛ 7

ЗДОРОВ’Я СОБАКИ

  1. Щеплення, обробка від паразитів, регулярна профілактична діагностика
  2. Позитивне ставлення собаки до огляду ветеринарним лікарем
  3. Основні помилки під час відвідування лікаря: як зменшити стрес та хвилювання улюбленця
  4. Щоденний догляд та грумінг
  5. Догляд за вухами
  6. Догляд за очима
  7. Догляд за лапами
  8. Догляд за шерстю
  9. «Аптечка» для собаки
  10. Харчування:
  11. Вибір типу годування чи корму. Де, коли і як часто
  12. Все про воду
  13. Хто годує собаку
  14. Чому всі собаки просять «зі столу»? дозволяти чи ні?
  15. Їжа на вулиці і вдома, навчання гризти хрящі на підстилці

БЛОК 9

ЦІЛЬОВЕ ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ. МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ТА ВИСОКО СОЦІАЛІЗОВАНИХ СОБАК.

РОЗДІЛ 1

ЕТАПИ ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ

  1. Психологічний розвиток та формування аналітичного мислення.
  2. Вікові етапи розвитку.
  3. Асоціативне мислення та сканування поверхні.
  4. Аналітичне мислення та здатність перенести раніше отриманий досвід в нову логічно схожу ситуацію.
  5. Прогнозове ( наслідкове) мислення.
  6. Стабілізація та закріплення набутих навиків.

РОЗДІЛ 2

ПЕРВИННА СОЦІАЛІЗАЦІЯ. ЗАПОБІГАННЯ ФОРМУВАННЮ СТРАХІВ ТА ФОБІЙ

  1. Основні напрямки тренінгів для виховання високосоціалізованого цуценяти.
    • звуковий
    • тактильний
    • психологічний
    • фізичний
    • зоровий
    • соціальний
    • смаковий (харчовий)
    • розвиток нюху
  1. Етапи в рамках кожного підвиду тренінгів
  2. Ігнорування подразників як оптимальна реакція високої соціалізації. Правдиве ігнорування. Завмирання, як імітація відсутності реакції та один із способів виходу із конфлікту чи неприємної ситуації. Відмінності між фізіологічним та “технічним” ігноруванням.
  3. Особливості тактильних тренінгів. Принципи тренінгів та особливості роботи по збільшенню та зменшенню психофізичних реакцій на запити тактильного контакту. Тренінг критичної зони, привчання до фіксації.

РОЗДІЛ 3

ТРЕНІНГИ СОЦІАЛЬНОСТІ

  1. Що таке соціальність? Внутрішньовидова та міжвидова соціальність.
  2. Етапи формування соціальності : етап глибокої прив'язки до виду, етап комунікації та співпраці з видом, етап комунікації з людьми за дозволом лідера
  3. Правила знайомства та спілкування з чужими дітьми та дорослими
  4. Ігнорування людей з нетиповим виглядом
  5. Комунікація та спілкування з іншими собаками

РОЗДІЛ 4

ВТОРИННА СОЦІАЛІЗАЦІЯ. ТРЕНІНГИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ, ПОПЕРЕДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ СТРАХІВ ТА ФОБІЙ.

  1. Транспорт власний та громадський
  2. Перебування в людних місцях
  3. Комунікація з чужими людьми
  4. Тактильна соціалізація
  5. Звукова соціалізація
  6. Візуальна соціалізація
  7. Реакції та комунікація з іншими домашніми тваринами

РОЗДІЛ 5

РОБОТА НАД САМОКОНТРОЛЕМ І РЕАКЦІЯМИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

  1. Навчання собаки самозаспокоюватися
  2. Вміння собаки розслаблятися в різних життєвих ситуаціях.
  3. Вправи що розслабляють та заспокоюють.
  4. Розвиток стресостійкості
  5. Формування самоконтролю собакою процесів збудження та заспокоєння. Вправи та тренінги.
  6. Запобігання та корекція афективних станів

РОЗДІЛ 6

ЗАКРІПЛЕННЯ ПОВЕДІНКИ. НАГОРОДА

  1. Вірне формування рамок дозволеної поведінки. Правила маркування вірної та невірної поведінки для формування потрібних нам поведінкових реакцій в собаки.
  2. Ігнорування невірного вибору та нагорода і закріплення вірної дії зі сторони собаки, як найкращий спосіб формування моделей поведінки.
  3. Види та цінність нагород та стимуляцій до формування певних типів реакцій та поведінки.
  4. Часові етапи роботи з нагородою.
  5. Їжа, як оцінка ситуативного психологічного стану собаки.
  6. Їжа, як нагорода та закріплення вірної поведінки.
  7. Їжа, як розслаблення та активація парасимпатичної системи.
  8. Гра, як стимуляція виконання необхідних нам дій.
  9. Плюси та мінуси використання різних типів нагород.
  10. Відмінність нагороди від звукового маркеру правильної поведінки.
  11. Інформаційна різниця подачі корму. Нагорода конкретної дії та комплексної співпраці.
  12. Відмінність в поняттях виконання команди та формування світогляду собаки.
  13. Раннє навчання команд.
  14. Психофізичне значення базових команди для собаки.
  15. Ситуативна оцінка собакою інформації подані їй через команду.
  16. Вплив методів навчання та закріплення поведінки на формування світогляду собакою. Недоліки та труднощі в результаті навчання та закріплення реакцій підкорення чи терпіння.
  17. Основні команди для соціальної Кінології. Відмінності командних протоколів в рамках різних видів кінології.
  18. Вплив вузько рамкових команд на розвиток особистості молодої собаки.
  19. Навчання на дистресі чи під тиском

РОЗДІЛ 7

ГРАДАЦІЯ ПОКАРАНЬ

  1. Покарання, допустимі в рамках сімейного об’єднання.
  2. Високо конфліктна негативна взаємодія в рамках зграйного об’єднання.
  3. Покарання живими та неживими звуками.
  4. Причини проблемної поведінки та конфліктних ситуацій.
  5. Адекватність та неадекватність покарання відповідно ситуативної поведінкової помилки.