КАНІСТЕРАПІЯ UA
Всеукраїнський проект навчання спеціалістів з каністерапії (УЧАСИКІВ НАБРАНО)
деталі проекту :
БЛОК І
СВІТ ОЧИМА СОБАКИ. ВНУТРІШНЬОВИДОВА КОМУНІКАЦІЯ.
- 
Еволюційні особливості собаки як виду. Формування видових типів комунікації псових, специфіка світосприйняття та обміну інформації. 
- 
Основні види комунікації: хемокомунікація, акустична, візуальна і тактильна. 
- 
Порівняльна когнітивна етологія. Відмінності в ієрархії комунікації людини та собаки. Особливості роботи мозку в нетипових ситуаціях. 
- 
Міжвидова оцінка анатомічних особливостей. Асоціативне мислення. 
- 
Мова тіла. Сигнали та демонстрації. 
- 
Інформаційно-психологічні зони. Їх значення в тактильному контакті та візуальній демонстрації. Роль в демонстрації намірів та внутрішніх станів. 
- 
Психологічні зони тіла. 
- 
Підкатегорії інформаційно-психологічних зон собаки: 
- 
- 
зони агресії. 
- 
зони намірів та індивідуальних взаємостосунків. 
- 
зони гри задоволення та розслаблення. 
 
- 
- 
Інформаційні, дистанційні зони навколо особистості: зони критичності, комфорту, інтересу, впливу та дотику. 
- 
Базування психологічних зон на різних інстинктах та ситуативна зміна розмірів зон в залежності від психофізичного стану собаки. Збільшення та зменшення в критичних станах. 
- 
Пластичність зон. Типові та нетипові реакції на тактильний контакт. Правило першого дотику. Запит на продовження контакту. 
- 
Особливості реакції цуценят, підлітків та дорослих собак. 
- 
Варіанти розвитку індивідуального профілю психологічних зон собаки в результаті отриманого особистого життєвого досвіду чи цільових тренінгів. 
- 
Сигнальна шкала оцінки ситуації 
- 
Демонстрація різних психологічних зон. Зміни значень інформації при поєднанні різних зон. Жести на збільшення та зменшення тіла 
- 
Повне та часткове обтрушування. Прогин та потягування. 
- 
Психофізичне значення позицій тіла: «стояти», «сидіти», «лежати». Видові відмінності людини та собаки в оцінці різних позицій тіла. 
- 
Сигнальне значення різних частин тіла. Рух та положення: хвоста, вух, голови, лап та центру ваги. 
- 
Видотипові особливості «фіксації цілі». 
- 
Звукова комунікація. Основні види звуків в комунікації собак. Тембр та звукові реєстри. Частота звуків. Виття, скавуління/ниття, короткий гавкіт, монотонний гавкіт, гавкіт серіями. 
БЛОК ІІ
ПСИХОФІЗІОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ
- 
Формування світогляду характеру та поведінкових реакцій. 
- 
Типи нервових систем. Пропорційність процесів збудження та гальмування. Вплив індивідуальної чутливості рецепторів та швидкості реакцій на подразник та видові адаптаційні процеси у формуванні поведінки. Інстинкти та видотиповість. 
- 
Епігенетика та внутрішньоутробний розвиток. 
- 
Формування та розвиток особистості. Роль середовища та випадку у формуванні світогляду собак. Цільове виховання. Вплив власного життєвого досвіду на формування характеру та поведінкових. 
- 
Гени та формування поведінки. Роль мітохондріальних ДНК. На які питання нам дало відповідь клонування? 
- 
Моделі видотипових реакцій на подразник, комунікативний запит чи конфлікт. Закріплений життєвий досвід. 
- 
Рефлекси та вроджені інстинкти, набуті поведінкові реакції, свідомість. 
- 
Ієрархія основних інстинктів та їх вплив на формування поведінкових реакцій. 
- 
Інстинкти збереження особистості. 
- 
Інстинкти збереження виду. 
- 
Основні категорії інстинктів: 
- 
- 
інстинкти забезпечення фізичного розвитку та життя індивіду; 
- 
забезпечення психологічного розвитку індивіда 
- 
захист від небезпеки втрати здоров'я та життя 
- 
репродукція 
 
- 
- 
Соціальність та соціалізація. 
- 
Внутрішньовидова та міжвидова соціальність. 
- 
Формування світогляду собаки в розрізі соціальних стосунків з людиною як із: 
- 
- 
власним видом 
- 
партнерським видом 
- 
дружнім видом 
- 
”нейтральним” видом 
- 
потенційно небезпечним видом 
 
- 
- 
"Вікна" формування соціальних прив'язок. 
- 
Вікова градація формування різних рівнів соціальності. 
- 
Ієрархія адаптивних шляхів. Адаптація та соціалізація. Чому природна видова адаптація - “ворог” цільовій соціалізації. 
- 
Базова соціалізація, як формування світогляду. Первинна соціалізація. Вторинна соціалізація. 
- 
Закони формування поведінкових моделей. Вибір моделі поведінки через оцінки ситуації трьох векторів (оточуюче середовище, набутий досвід, внутрішній стан). 
- 
Навчена безпомічність. 
- 
Формування особистості. Вплив свідомості та набутого життєвого досвіду на вроджені інстинкти. Варіанти індивідуального поведінкового профілю сформованої особистості. 
- 
Вплив психофізичного стану матері в період вагітності на особливості поведінки цуценят. 
- 
Цільове виховання. Роль матері, приклад однолітків, вплив лідера та традиції роду. 
- 
Ранній розвиток нервової системи. 
- 
Смоктальний рефлекс. Формування сенсорного насичення та розвиток вестибулярного апарату. 
- 
Розвиток процесів гальмування та стабілізації. Доцентрова пульсація через тонічне напруження та розслаблення м’язів. Тактильна стимуляція та зняття тривожності. 
- 
Психологічний голод. раннє формування харчової агресії. 
- 
Проблема гіперемоційності. тривалі тонічні напруження. 
- 
Людина проти природи. Видова еволюційна боротьба за їжу та психологічне насичення. 
БЛОК ІII
СОЦІАЛЬНИЙ УСТРІЙ РОДУ СОБАКИСІМ’Я ТА ЗГРАЯ
- 
Устрої природних угруповань та види соціальних об’єднань: 
- 
- 
сім’я 
- 
аутсайдер 
- 
парне обладнання 
- 
молода група 
- 
зграя 
 
- 
- 
Що таке сім’я та що таке зграя. Природні завдання та цілі кожного виду угрупування. 
- 
Демонстрація та ритуалізація в умовах різних об’єднань. 
- 
Особливості спілкування в умовах сім’ї та зграї. 
- 
Основні ролі та статуси в середині сім'ї: 
- 
- 
лідери 
- 
робоча частина сім’ї 
- 
“няньки” 
- 
“прикордонники” (перехідний або пограничний статус) 
- 
молоді собаки 
- 
цуценята 
- 
“недоторкані” 
 
- 
- 
Сигнальна та поведінкова спадковість. “Традиції” роду. 
- 
Маркери формування різних видів соціальних угруповань: 
- 
- 
зона керівника 
- 
територія 
- 
їжа 
- 
спільна робота 
 
- 
- 
Відмінності в отриманні та розподілі ресурсів в рамках сім’ї та зграї. 
- 
Стосунки між різними соціальними об’єднаннями. 
- 
Неповноцінні сім’ї та “мікси”. 
- 
Проблеми сімей: жорстокі лідери, велика критична маса слабких членів сім'ї, вплив зовнішніх факторів. 
- 
Стерилізовані собаки в умовах різних угрупувань. 
БЛОК ІV
ПРОГРАМИ ТЕСТУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ТА ОЦІНКИ СТАНІВ СОБАК
- 
Принципи та методики тестування. 
- 
Основні напрямки тестування для оцінки наявного світогляду та прогнозування поведінкових реакцій. 
- 
Індивідуальні та групові тестування. 
- 
Особливості та відмінності тестування цуценят, молодих та дорослих собак різного віку. 
- 
Вплив середовища на результати тестування. 
- 
Розділення результатів тестування. Реакція на неочікуваність, “чиста” психологічна реакція та відповідь на навчання. 
- 
Тестування, як фундамент під створення індивідуальних програм соціалізації та цільових тренінгів. 
- 
Тестування, як спосіб оцінки навчання та цільових тренінгів. 
- 
Тестування, як оцінка результату та індивідуальних реакцій на пройдені етапи навчання. 
БЛОК V
ТРИВОЖНІСТЬ, СТРЕС, СТРЕСОСТІЙКІСТЬ
- 
Поняття стресу та фізіологія. Еволюційні потреби у виникненні стресових механізмів. 
- 
Типи нервової системи. Їх особливості та відповіді на різні рівні стресу. 
- 
Дистрес та еустрес. Стан спокою і стабілізації. Кордон граничних станів. Критична зона хронічного стресу та виснаження. 
- 
Формування стресу. Негативні та позитивні емоції. Дистрес на позитивних емоціях. 
- 
Зона стійкості та стабільності. Зона тривоги. Лінія порогу тривоги. Зона напруження. Лінія хронічних станів. Інтенсивний стрес. Зона виснаження. 
- 
Стереограми та практичні оцінки індивідуальних станів. 
- 
Найпоширеніші ознаки стресу у собаки: 
- 
- 
фізіологія 
- 
демонстрація 
- 
поведінкові ознаки 
 
- 
- 
Взаємозв'язок стресу та розвитку особистості, навченої безпомічності та незавершеності базових природних процесів. 
- 
Як неправильно завершені ігри стають причиною гострих або хронічних стресів. 
- 
Градація ресурсів особистості та їх вплив на прояви стресу: 
- 
- 
психологічні ресурси 
- 
соціальні ресурси 
- 
об’єктивні, матеріальні ресурси 
- 
фізіологічні, енергетичні ресурси 
 
- 
- 
Закономірності впливу максимальних та мінімальних рівнів одного і того ж ресурсу на кінцеві стресові реакції. 
- 
Вплив особистих ресурсів на рівень та розвиток стресу: 
- 
- 
загрозу ресурсам в конкретну мить життя 
- 
прогнозування втрат ресурсів у майбутньому 
- 
розмір втрат в минулому при аналогічних стресових ситуаціях 
 
- 
- 
Формування хронічних стресових станів. 
- 
Розвиток хронічних стресів в особи з невизначеним рангом в сім’ї. 
- 
Вплив на силу стресостійкості від повної відсутності або занадто довгих періодів спокою. 
- 
Вплив соціалізації, цільових тренінгів на розширення зон стресостійкості та пограничних стресових станів. 
- 
Стратегії виходу зі стресу: 
- 
- 
інстинктивна реакція (фіксація на проблемі) 
- 
емоційна реакція (фіксація на емоціях) 
- 
розумова діяльність (фіксація на оцінці) 
 
- 
- 
Тренінги для заспокоєння та фізіологічної стабілізації. 
- 
Як створити індивідуальну програму на розширення зони стресостійкості компенсуючи навантаження ресурсами та життєвими умовами. 
- 
Помилки при роботі зі стресовими станами. 
БЛОК VI
СТРАХИ ТА ФОБІЇ
- Страхи та фобії. Особливості формування кожного виду.
- Градація станів страху: від невпевненості до важкої фобії.
- Основні типи фобій у собак та робота з ними: зорові, тактильні, звукові.
- Швидкість формування та складність відпрацювання. Природне маскування внутрішніх реакцій цуценят до 8-10 місяців.
- Власні та скопійовані страхи та фобії. Роль дзеркальних нейронів.
- Рання соціалізація як запобігання формуванню важких фобій.
- Звукові фобії природні та неприродні звуки страху.
- Тактильні фобії: реакція на перетин зовнішніх психологічних зон та\або безпосередній фізичний контакт.
- Страх втрати соціального статусу: допустимість, наслідки.
- Неофобія - страх, що стимулює вчитися.
- 
Відпрацювання страху та фобії. Робота з нервовою системою. Стабілізація станів. Формування довіри. 
БЛОК VII
АГРЕСІЯ
- Агресія - як інстинктивна поведінка у відповідь на страх втрати життя, здоров’я чи якогось ресурсу.
- Основні шляхи формування агресії:
- 
- як один із вроджених інструментів виходу із конфлікту;
- цілеспрямоване навчання (образ ворога)
- як поведінка закріплена попереднім життєвим досвідом (інструментальна агресія)
 
- Шкала психофізичних реакцій. Сканування подразника сенсорними системами. Фіксація цілі. Демонстрація намірів. Безконтактна агресія. Пряма фізична агресія.
- Сигнальна шкала готовності до прямої фізичної агресії.
- Мотивована та немотивована агресії.
- Адекватна та неадекватна агресія.
- Формування інструментальної агресії через ігрові моделі поведінки
- Еволюційний відбір та внутрішньовидова навчальна агресія, як спосіб швидкого навчання інших демонструючи знищення слабкого одноплемінника.
- Залежність агресії від сили емоцій, гіперактивності та перезбудження.
- Три вектори агресії:
- 
- захист існування особи
- захист існування сім’ї
- захист існування виду
 
- Основні види агресії:
- 
- критична агресія (агресія самозбереження та страху)
- мисливська агресія (боротьба з їжею)
- харчова агресія (боротьба за їжу як елемент агресії потреби)
- агресія потреби (усунення перешкоди до цілі)
- статева агресія (боротьба за партнера)
- територіальна (окреслення та збереження території проживання однієї сім’ї)
- ієрархічна агресія (статусність всередині сім’ї)
- внутрішньовидова агресія (інші прояви крім статевої та ієрархічної)
- материнська агресія (захист потомства)
- міжвидова агресія (агресія на вид-конкурент)
 
- Агресія пряма та переадресована.
- Переадресована агресія:
- 
- сумарна
- накопичувальна
- хронічна
 
- Переадресована агресія назовні та всередину, на саму особистість.
- Переадресована агресія після гри чи “невдалого” полювання.
- Неконтрольована агресія. Нездатність мозку до самостабілізації та швидкого гасіння різких викидів адреналіну та норадреналіну.
- Стани афекту.
- Демонстрація агресії та ритуальна агресія. Контактна і безконтактна агресія.
- Харчова агресія. Видова еволюційна боротьба за їжу. Психологічний голод.
- Конфліктне незнання “мови тіла”: коли демонстрація намірів не буде направлена на істоту, яка не вміє “читати” наміри.
- Стресові фактори та їх вплив на прояви агресії.
- Робота з агресивною поведінкою.
- Купірування основних причин як фундамент до зміни агресивної поведінки.
- Перехід із замаскованих станів на демонстративні.
- Вплив соціалізації на види та прояви агресії.
- Помилки в роботі з агресивними станами. Методи, що лише підсилюють агресію або маскують її в переадресовану.
- Індивідуальні корекційні програми для запобігання або зупинки агресивної поведінки.
БЛОК VIII
СОЦІАЛЬНА КІНОЛОГІЯ. ЖИТТЯ ІЗ СОБАКОЮ
РОЗДІЛ 1
ГРА ЯК НАВЧАЛЬНА МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНСТИНКТІВ
- Виконання генетичних програм через ігрові моделі поведінки в рамках кожного інстинкту. Види ігор.
- Психологічні блоки. Інстинктивні рамки поведінки.
- Основні ігрові навчальні лінії інстинктів: харчового інстинкту, інстинкту орієнтування, інстинкту самозбереження та репродукції.
- Вектори цільової соціалізації у виборі та контролі ігрових та навчальних моделей цуценя.
- Формування інструментальної агресії через ігрові моделі поведінки.
- Відмінності цільових ігор у вихованні собак під завдання різних видів кінології.
- Контроль збудження та заспокоєння в процесі гри. Робота над емоційними станами під час гри та вірне завершення ігор.
- Психологічна зрілість. Чому одні собаки люблять бавитися, а інші - ні.
- Плюси та мінуси найпоширеніших ігор із собаками:
- 
- гра в перетягування.
- гра “спіймай те, що втікає”
- гри з іграшками, що пищать та видають різні звуки
- тактильні ігри руками
- гра в “дожени мене” з дорослими та дітьми
- гра в переслідування “дожени мене, і забери те що я маю”
- пошукові ігри
- гра “принеси та віддай”
- гра з тарілкою, пулером та м’ячиком, спортивні ігри
- ігри із собаками
- трюки та фізичні вправи
- гра “дістань бажане”
- гра “знайди мене”
- слідування за рукою
- спільна робота на смузі перешкод
- гра “біжи до мене” між членами родини
 
- Ігри з дітьми: де, коли, як?
РОЗДІЛ 2
ЖИТТЯ В ДОМІ
- Перші дні в новому домі
- Місце для собаки: потрібно чи ні? В яких життєвих ситуаціях власне місце для вашої собаки необхідне?
- Правила безпеки
- «один дома» навичка залишатися самостійно вдома спокійно
- Як вірно та безконфліктно забрати в собаку їжу, іграшки, небажані предмети?
- Де собака повинна спати?
- Безпечні та шкідливі іграшки
- Чому собака все гризе?
- Собака за вікном: «плюси» та «мінуси»
- Знайомство цуценя з іншою собакою чи кішкою в новому домі
РОЗДІЛ 3
ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ СТОСУНКІВ ТА ПОВАГИ ДО ВЛАСНИКА, ЯК ДО ЛІДЕРА
- Формування довіри до рішень власника. Зона спокою та захисту лідера.
- Формування прив'язки до людини, візуального зв’язку та слідкуванням за діями власника.
- Співпраця та спільна робота
- Формування запиту до господаря в незрозумілих чи конфліктних ситуаціях
- Міфи в кінології та вихованні собаки
РОЗДІЛ 4
ПРОГУЛЯНКИ
- Що таке моціон цуценяти та чим він відрізняється від вигулу підлітка чи дорослої собаки?
- Формування прогулянки малого цуценяти та привчання до гігієни поза стінами дому.
- Як вірно розподілити час та місце прогулянки для собаки?
- Вибір амуніції для різного віку собаки.
- Різні типи нагород для прогулянки.
- Що важливіше: фізичні навантаження чи робота для мозку? Як організувати якісну та правильну прогулянку? Які вправи, ігри та тренінги цінні для розвитку та навчання цуценя. Які з них можуть бути шкідливими? Переключення, розслаблення та заспокоєння.
- Контакт та спілкування з чужими людьми
- Знайомство та спілкування з іншими собаками? Чого уникати ?
- Чому важливо вчити собаку саме ігнорувати подразники чи потенційні конфлікти, а не терпіти їх через “фіксуючі” команди?
- Зв'язок та комунікація з власником. Навчання собаки уважно слідкувати за власником та його жестами. Коли нагороджувати собаку? Маркування правильної поведінки.
- Різновиди команд. Відмінність між формуванням світогляду та виконанням зовнішніх команд. Правильне формування команди «до мене», «чекати», «обійди», «разом».
- Собака та громадський транспорт.
- Собака на вулиці без власника. «Так» чи «ні»?
- Чому собака тягне повідець? Та як навчити собаку взаємо комфортних прогулянок.
- Прогулянки в темну пору доби
- Що таке «тематичні» прогулянки?
- Проблема підбирання на вулиці. Основні причини підбирання. Чотири етапи навчання непідбору з землі. Помилки в навчанні непідбору. Навчання непідбору на звукову команду.
- Механічні аверсивні методики в навчанні.
- Які ігри з господарем навчають собаку боротись за ресурс
РОЗДІЛ 5
ПОДОРОЖ ІЗ СОБАКОЮ
- Коли можна починати подорожувати з цуценям?
- Як підготувати собаку до подорожі автомобілем?
- Як підготувати собаку до проживання в готелі?
- Як підготувати собаку до подорожі літаком?
- Подорож без собак: де і з ким залишаємо?
РОЗДІЛ 6
БАЗОВІ КОМАНДИ
- Що таке команди. Їх види та цілі.
- Відмінність між формуванням світогляду та моделями поведінки і виконанням зовнішніх команд. Головні поведінкові моделі для комфортного співжиття:
- Реакція на зупинку господаря. Реакція на не зрозумілу ситуацію. Поведінка при виході з під’їзду чи подвір’я
РОЗДІЛ 7
ЗДОРОВ’Я СОБАКИ
- Щеплення, обробка від паразитів, регулярна профілактична діагностика
- Позитивне ставлення собаки до огляду ветеринарним лікарем
- Основні помилки під час відвідування лікаря: як зменшити стрес та хвилювання улюбленця
- Щоденний догляд та грумінг
- Догляд за вухами
- Догляд за очима
- Догляд за лапами
- Догляд за шерстю
- «Аптечка» для собаки
- Харчування:
- Вибір типу годування чи корму. Де, коли і як часто
- Все про воду
- Хто годує собаку
- Чому всі собаки просять «зі столу»? дозволяти чи ні?
- Їжа на вулиці і вдома, навчання гризти хрящі на підстилці
БЛОК 9
ЦІЛЬОВЕ ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ. МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ТА ВИСОКО СОЦІАЛІЗОВАНИХ СОБАК.
РОЗДІЛ 1
ЕТАПИ ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ
- Психологічний розвиток та формування аналітичного мислення.
- Вікові етапи розвитку.
- Асоціативне мислення та сканування поверхні.
- Аналітичне мислення та здатність перенести раніше отриманий досвід в нову логічно схожу ситуацію.
- Прогнозове ( наслідкове) мислення.
- Стабілізація та закріплення набутих навиків.
РОЗДІЛ 2
ПЕРВИННА СОЦІАЛІЗАЦІЯ. ЗАПОБІГАННЯ ФОРМУВАННЮ СТРАХІВ ТА ФОБІЙ
- Основні напрямки тренінгів для виховання високосоціалізованого цуценяти.
- 
- звуковий
- тактильний
- психологічний
- фізичний
- зоровий
- соціальний
- смаковий (харчовий)
- розвиток нюху
 
- Етапи в рамках кожного підвиду тренінгів
- Ігнорування подразників як оптимальна реакція високої соціалізації. Правдиве ігнорування. Завмирання, як імітація відсутності реакції та один із способів виходу із конфлікту чи неприємної ситуації. Відмінності між фізіологічним та “технічним” ігноруванням.
- Особливості тактильних тренінгів. Принципи тренінгів та особливості роботи по збільшенню та зменшенню психофізичних реакцій на запити тактильного контакту. Тренінг критичної зони, привчання до фіксації.
РОЗДІЛ 3
ТРЕНІНГИ СОЦІАЛЬНОСТІ
- Що таке соціальність? Внутрішньовидова та міжвидова соціальність.
- Етапи формування соціальності : етап глибокої прив'язки до виду, етап комунікації та співпраці з видом, етап комунікації з людьми за дозволом лідера
- Правила знайомства та спілкування з чужими дітьми та дорослими
- Ігнорування людей з нетиповим виглядом
- Комунікація та спілкування з іншими собаками
РОЗДІЛ 4
ВТОРИННА СОЦІАЛІЗАЦІЯ. ТРЕНІНГИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ, ПОПЕРЕДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ СТРАХІВ ТА ФОБІЙ.
- Транспорт власний та громадський
- Перебування в людних місцях
- Комунікація з чужими людьми
- Тактильна соціалізація
- Звукова соціалізація
- Візуальна соціалізація
- Реакції та комунікація з іншими домашніми тваринами
РОЗДІЛ 5
РОБОТА НАД САМОКОНТРОЛЕМ І РЕАКЦІЯМИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ
- Навчання собаки самозаспокоюватися
- Вміння собаки розслаблятися в різних життєвих ситуаціях.
- Вправи що розслабляють та заспокоюють.
- Розвиток стресостійкості
- Формування самоконтролю собакою процесів збудження та заспокоєння. Вправи та тренінги.
- Запобігання та корекція афективних станів
РОЗДІЛ 6
ЗАКРІПЛЕННЯ ПОВЕДІНКИ. НАГОРОДА
- Вірне формування рамок дозволеної поведінки. Правила маркування вірної та невірної поведінки для формування потрібних нам поведінкових реакцій в собаки.
- Ігнорування невірного вибору та нагорода і закріплення вірної дії зі сторони собаки, як найкращий спосіб формування моделей поведінки.
- Види та цінність нагород та стимуляцій до формування певних типів реакцій та поведінки.
- Часові етапи роботи з нагородою.
- Їжа, як оцінка ситуативного психологічного стану собаки.
- Їжа, як нагорода та закріплення вірної поведінки.
- Їжа, як розслаблення та активація парасимпатичної системи.
- Гра, як стимуляція виконання необхідних нам дій.
- Плюси та мінуси використання різних типів нагород.
- Відмінність нагороди від звукового маркеру правильної поведінки.
- Інформаційна різниця подачі корму. Нагорода конкретної дії та комплексної співпраці.
- Відмінність в поняттях виконання команди та формування світогляду собаки.
- Раннє навчання команд.
- Психофізичне значення базових команди для собаки.
- Ситуативна оцінка собакою інформації подані їй через команду.
- Вплив методів навчання та закріплення поведінки на формування світогляду собакою. Недоліки та труднощі в результаті навчання та закріплення реакцій підкорення чи терпіння.
- Основні команди для соціальної Кінології. Відмінності командних протоколів в рамках різних видів кінології.
- Вплив вузько рамкових команд на розвиток особистості молодої собаки.
- Навчання на дистресі чи під тиском
РОЗДІЛ 7
ГРАДАЦІЯ ПОКАРАНЬ
- Покарання, допустимі в рамках сімейного об’єднання.
- Високо конфліктна негативна взаємодія в рамках зграйного об’єднання.
- Покарання живими та неживими звуками.
- Причини проблемної поведінки та конфліктних ситуацій.
- Адекватність та неадекватність покарання відповідно ситуативної поведінкової помилки.
